Alla inlägg under december 2012

Av Anna - 29 december 2012 18:49

Jaaaaa! Äntligen ledig, visserligen bara i 2 dagar. Men det är bättre än ingenting:-)
Ska bli skönt vara ledig på nyårsafton--) men förbannat störande att man börjar jobba 7.30 på nyårsdagen:-( känns nästan som man lika gärna kunde jobbat nyårsafton oxå!

Nu vet ni det:-)

Nu ska jag fortsätta att bara ligga i soffan och kolla på shrek 2:-)

Puss och kram

Av Anna - 26 december 2012 20:29

Tänkte slänga in en liten snabbuppdatering om julen 2012!

Ska ju börja med att berätta att jag för engångsskull va ledig:-) gick av klockan 15.00 i söndags:-)
Så söndagskvällen tillbringades hemma soffan:-) spelade bingolotto och tro det eller ej men jag vann faktiskt:-) hela 100 kr och 2 Sverige lotter:-) bättre än inget alls!

Och när man vaknade måndag morgon så va de julafton!
Vi packade ihop oss och åkte hem till mina föräldrar. Där blev vi bjuda på ett kanon fint julbord och massa trevligt sällskap. Efter maten va de Kalle anka som gällde och efter de va de dax för tomtens tur att komma med massa paket:-)

Kvällen tillbringades sen med trevligt sällskap och massa spel:-)
Framåt natten va de tajm att traska upp till mitt gamla flickrum och sova.

Juldagen va ganska lugn. Lite middag hos mamma och pappa tillsammans med mammas syster med familj.
Och framåt kvällen va de dax att packa in alla julklappar i bilen och bege sig hemåt.

Sen tillbringades kvällen med trevliga grannar och god dricka:-) riktigt trevlig kväll/natt blev det:-)

Och så blev det annandag jul och då va de dax för jobb igen....

Ligger nu bara i soffan och slappar och har inte planerat att göra någonting mer vettigt idag:-)

Här kommer lite bilder från julen:-)

Puss och kram

Av Anna - 16 december 2012 22:52

Idag fyller min prins 7 år!!!
Tiden går såååå fort! Känns som han va liten liten bebis alldeles nyss!

Dagen idag började med jobb för min del och efter de bar det av direkt hem för att fixa inför kalaset.
Vid tre kom mamma, pappa, farmor, farfar, Ricke och Elin för att fira Liam:-)
Han fick massa fina presenter och va så nöjd:-)
När släkten åkt kom Ellen, Johan, Neo och Isac hit för att fira Liam och fika:-) Alltid lika trevligt att umgås med de underbara vännerna:-)

När dom gått hem va jag helt slut så de har bara blivit slapp i soffan.

Nu blir de snart sängen, ska ju upp till jobbet i morgon bitti igen!

Puss och kram<3<3<3

Här kommer lite bilder från dagens firande:-)

Av Anna - 16 december 2012 22:52

Idag fyller min prins 7 år!!!
Tiden går såååå fort! Känns som han va liten liten bebis alldeles nyss!

Dagen idag började med jobb för min del och efter de bar det av direkt hem för att fixa inför kalaset.
Vid tre kom mamma, pappa, farmor, farfar, Ricke och Elin för att fira Liam:-)
Han fick massa fina presenter och va så nöjd:-)
När släkten åkt kom Ellen, Johan, Neo och Isac hit för att fira Liam och fika:-) Alltid lika trevligt att umgås med de underbara vännerna:-)

När dom gått hem va jag helt slut så de har bara blivit slapp i soffan.

Nu blir de snart sängen, ska ju upp till jobbet i morgon bitti igen!

Puss och kram<3<3<3

Här kommer lite bilder från dagens firande:-)

Av Anna - 13 december 2012 21:29

Hmm vad har jag gjort egentligen???
Jo igår va jag hos Ylva med Ellen och pimplade kaffe och snackade:-) Alltid lika trevligt!
Sen bar det av till stan och handlade födelsedagspresent till Liam som fyller år på söndag:-) Hela 7 år, tiden går så sjukt fort!
Sen när vi kom hem hade jag sjukt ont i huvudet så de blev att sova en stund och sen laga mat. Men huvudvärken släppte inte efter vila och mat.
Skulle möta Jonna på City Gross på kvällen. Skulle handla lite mys eftersom hon skulle sova här. Så tänkte även passa på att köpa alvedon.
MEN när vi kom hem så hade jag självklart inga alvedon med mig. Så va bara att samla kraft och knata till konsum....
Sen slängde vi oss i soffan och tittade på Johan Falk. Kom inte i säng förrän efter ett:-(

Sen va de bara att stiga upp när klockan ringde vid sju. Va sjukt trött:-( lämnade Liam i skolan och sen bäddade jag och Jonna ner oss i soffan och kollade på sista Johan Falk filmen:-) sen blev de kaffe och frallor och göra sig i ordning för att dra till modehuset med Jonna , Ellen och Ylva:-)

Efter modehuset åkte Jonna hem till Nybro och jag Ellen och Ylva åkte hem till Ellen och pimplade kaffe, åt lussebulle och missbrukade cigg:-)

Sen när man kom hem så va de tillbaks till verkligheten. Hämta Liam och laga mat och fixa tvätt.... Men nu e de gjort och jag ligger nu i soffan och gör absolut ingenting och det är Såååå skönt!

Ny dag i morgon!

Puss och kram

Av Anna - 11 december 2012 10:01

Och åter snö! Överallt är det snö!
Va ett stort projekt att ta sig till jobbet morse. Först hitta rätt bil på parkeringen, sen skotta fram den och sen lugnt och försiktigt köra till jobbet!
Och tro det eller ej, men jag lyckades ta mig hit i tid.
Nu sitter jag här med mitt kaffe, snart dax att börja jobba igen.

Uppdatera mer sen!

Puss och kram

Av Anna - 6 december 2012 22:32

Förlåt alla läsare för otroligt dålig uppdatering:-( skäms verkligen!
Ska försöka bättra mig!

Har inte hänt så mycket på sista tiden! Mest jobbat och umgåtts med vänner.

I helgen hade vi besök:-) så blev festande i fredags och i lördags festade alla igen utom jag! Jag valde att vara chaufför!
Vill tacka alla inblandade för en trevlig helg!
Har även jobbat en del, söndag-onsdag så de ska bli skönt att vara ledig i tre dagar nu.
Men tro det eller ej, men jag har faktiskt hunnit få upp stakar och stjärnor och till och med bytt gardiner:-)

Nu blir de slapp i soffan. Ny dag i morgon!

Puss och kram

Presentation


Glad tjej på 25 vintrar...:) Bor ihop med min sambo och vår underbara son som snart fyller 6 år....:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards